Selecteer een pagina

BEWUST ADEMEN

VERBETER JE ADEMHALING IN 28 DAGEN!

WAT IS BEWUST ADEMEN?

Een ongezonde ademhaling is een aangeleerd patroon, een gewoonte.
Je doet het structureel zonder erbij na te denken. En dat is precies het probleem. Want je kunt alleen datgene veranderen waar je jezelf bewust van bent.

Bewust Ademen is ademen met gerichte aandacht voor je ademhaling.

Het is een aandachtige manier van ademen waarmee je doelgericht je ongezonde ademhalingsgewoonten leert kennen en veranderen in gezonde ademhalingsgewoonten. Zodat je uiteindelijk weer gezond ademhaalt zonder erbij stil te staan.

Deze manier van ademen is een eenvoudige, effectieve manier om de balans tussen je lichaam en geest te herstellen. Om je autonome zenuwstelsel te beïnvloeden, waardoor je stress en gejaagdheid onder controle kunt krijgen.

En om zuurstof beter op te laten nemen in je lichaamscellen. Waardoor je lichaam kan herstellen en organen, bloed en lymfe beter kunnen functioneren.

Een goede gezondheid begint met goede ademhalingsgewoonten. Omdat de kwaliteit van je gezondheid afhangt van de kwaliteit van je ademhaling.

WAAROM BEWUST ADEMEN?

We weten vrijwel allemaal dat onze ademhaling belangrijk is. Helaas weten maar weinig mensen dat HOE je ademt net zo belangrijk is als DAT je ademt. HOE je ademt bepaalt namelijk in zeer hoge mate de kwaliteit van je gezondheid.

Tegenwoordig ademt zo’n 80% van de mensen structureel ongezond, zonder dit zelf te beseffen. Ze ademen te veel, te snel, te hoog, onderbroken en vaak ook structureel via de mond, allemaal met serieuze gevolgen voor hun gezondheid.

Een ongezond ademhalingspatroon veroorzaakt grote stress in het lichaam, zuurstoftekort, gebrek aan energie, pijn en spanningen.

Hierdoor ontstaan tal van klachten en ziekten. Zoals chronische stress, astma, allergieën, chronische hyperventilatie, hoge bloeddruk, hartproblemen, botontkalking, auto-immuunziekten en kanker.

En helaas wordt het belangrijke verband tussen een ongezonde ademhaling en deze aandoeningen vaak gemist.

Gelukkig is het nooit te laat om de gevolgen van een ongezonde ademhaling te keren. Verbeter je gezondheid met Bewust Ademen.

HET PROGRAMMA

Het Bewust Ademen Programma is simpel, praktisch en gericht op het aanpakken van oorzaken.

Afhankelijk van je motivatie, inzet en doorzettingsvermogen verbeter je jouw ademhaling en gezondheid aantoonbaar in slechts 28 dagen.

Dit programma doe je gewoon thuis, in combinatie met 5 maal online coaching van een van ons.

Je belangrijkste hulpmiddelen zijn je eigen ademhaling, beweging met je mond dicht, de Relaxator, Sleeptape, een aantal vragenlijsten en je trainingsschema waarop je jouw vorderingen noteert.

De Relaxator is een klein en handig apparaatje waarmee je op eenvoudige wijze je ademhalingsgewoonten leert verbeteren.

Sleeptape is tape dat speciaal ontwikkeld is om ’s nachts je mond mee af te plakken. Zo waarborg je een optimale ademhaling en nachtrust.

Dus stop met het bestrijden van symptomen. En start vandaag nog met het aanpakken van de daadwerkelijke oorzaak van jouw klachten en ziekten.

Neem het heft van jouw ademhaling en gezondheid volledig in eigen handen door Bewust te leren Ademen!

DE KWALITEIT VAN JE GEZONDHEID WORDT BEPAALD DOOR DE KWALITEIT VAN JE ADEMHALING!

HOE GAAT HET ECHT MET JOU?

 

HEB JE LAST VAN JE LUCHTWEGEN EN SNAK JE NAAR MEER ADEM?

IS JE BLOEDDRUK VEEL TE HOOG EN KLOPT JE HART GEJAAGD?

BEHEERST EEN GEBREK AAN ENERGIE JOUW LEVEN?

VOEL JE JEZELF GESTREST EN SNAK JE NAAR MEER RUST?

GA JE GEBUKT ONDER ANGSTEN, EMOTIES EN SOMBERHEID?

WORD JE  DOODMOE VAN JOUW EIGEN NACHTRUST?

 ONTBREEKT HET JE AAN FOCUS, VOLHARDING EN KRACHT?

WORSTEL JE MET CHRONISCHE PIJNEN EN ONTSTEKINGEN?

ZIT JE PERSOONLIJKE GROEI OP EEN DOOD SPOOR?

STAAN JE TANDEN SCHEEF EN HEBBEN ZE WEINIG RUIMTE?

VERLIES JE KEER OP KEER HET GEVECHT TEGEN DE KILO’S?

IS JE WEERSTAND VERZWAKT EN VOEL JE JEZELF VAAK ZIEK?

LEER BEWUST ADEMEN!

Hoeveel tijd, geld en energie heb jij al gestoken in je zoektocht naar het verbeteren van je gezondheid, energie, slaap, uiterlijk, gewicht en fitheid? En wat heeft het je uiteindelijk opgeleverd?

Het goede nieuws is dat je eindelijk kunt stoppen met zoeken. Want je ademhaling is jouw sleutel tot succes.

HOE ZOU HET ZIJN OM JEZELF BLIJVEND GOED TE VOELEN, ZOWEL MENTAAL ALS FYSIEK?

WAT BEWUST ADEMEN ALLEMAAL VOOR JE KAN DOEN:

 

GEZONDERE  LUCHTWEGEN

STERKER HART EN BLOEDVATEN

MEER ENERGIE EN VITALITEIT

KALMER EN STILLER BREIN

MINDER ANGST EN ZORGEN

BETER SLAPEN EN HERSTELLEN

MEER FOCUS EN KRACHT

MINDER PIJN EN SPANNINGEN

BETER CONTACT MET JEZELF

MOOIER EN GEZONDER GEBIT

MAKKELIJKER AFVALLEN 

STERKER IMMUUNSYSTEEM

direct resultaat

Het Bewust Ademen Programma is een praktische, resultaatgerichte èn effectieve methode om de kwaliteit van je gezondheid en leven te vergroten. Waarmee je direct resultaat merkt. En een sterke gezondheid ontwikkelt, waardoor je eindelijk het leven kunt gaan leven waar je al zo lang naar verlangt!

DE 4 PIJLERS VAN HET

BEWUST ADEMEN PROGRAMMA:

 

BEWUSTWORDING VAN JE ADEMHALING

Vrijwel elke gewenste verandering kan pas werkelijkheid worden wanneer je voldoende inzicht en bewustzijn hebt in jezelf. En om te komen waar je wilt zijn, dien je allereerst te weten waar je nu staat. Daarom bevat dit programma een aantal zeer uitgebreide vragenlijsten die je helpen om jezelf en je ademhaling beter te leren kennen.

SLAPEN MET VASTGEPLAKTE MOND

Goed slapen begint met ademhalen door je neus. Helaas slapen veel mensen met open mond, waardoor automatisch een disbalans tussen zuurstof (te veel) en koolzuurgas (te weinig) in het lichaam wordt gecreëerd. Een eenvoudige manier om ’s nachts door je neus te blijven ademen, is het afplakken van je mond met slaaptape of leukopor.

TRAINEN MET DE RELAXATOR

De Relaxator is een klein en handig hulpmiddel waarmee je jouw ademhalingsgewoonten leert verbeteren. Het helpt je een langzame, lage en ritmische ademhaling aan te leren. Daarnaast vergroot het je spierspanning in je bovenste luchtwegen en versterkt het je middenrif – je belangrijkste ademhalingsspier.

LICHAAMSBEWEGING MET GESLOTEN MOND

Een gezonde ademhaling begint in de neus, zowel tijdens rust als tijdens lichamelijke inspanning. Ademen door de mond is vrijwel altijd af te raden. Een smalle neus en moeite met neusademhaling is vaak teken van een ongezonde ademhaling. Lichaamsbeweging met gesloten mond vergroot je vermogen om door je neus te ademen.

Gevoelens komen en gaan als wolken in een winderige lucht. Bewust ademen is mijn anker.

– tHICH NHAT HANH
ademcoaching, bewust ademen is mijn anker.

HET BEWUST ADEMEN PROGRAMMA IN 7 STAPPEN:

STAP 1: DE ADEMHALINGSINDEX

De eerste stap bestaat uit het invullen van de Ademhalingsindex. Dit is een vragenlijst die je helpt om je huidige ademhalingsgewoonten beter te leren kennen. Ook geeft deze vragenlijst je een dieper inzicht in je hoe goed je luchtwegen wel of niet werken. Verder leer je het verband leggen tussen hoe je ademhaalt en schijnbaar niet-gerelateerde gezondheidsklachten zoals bv. maagproblemen.

STAP 2: WIE WIL JE ZIJN?

De tweede stap van het  programma nodigt je uit om aan de slag te gaan met de vraag, “Wie wil je zijn?”. Je identiteit, je houding, karakter en overtuigingen zijn namelijk geen zaken die in beton gegoten en onveranderbaar zijn. Wanneer je het echt wilt en doet wat ervoor nodig is, dan is het absoluut mogelijk om te veranderen. Zowel qua identiteit, houding, karakter als overtuigingen.

STAP 3: WANNEER BEN JE DEZE PERSOON?

In navolging op de tweede stap, ga je in de derde stap aan de slag met de vraag, “Hoe en wanneer ben jij deze persoon?”. Een doel dat je al denkbeeldig kunt zien, horen en vooral ook voelen, vergroot de kans op het behalen van je doel aanzienlijk. Concreet en gedetailleerd beschrijven hoe en in welke situaties  je de persoon bent die je wilt zijn, helpt je om jouw toekomstige doel daadwerkelijk te voelen en daardoor echt te maken.

STAP 4: HET TRAININGSSCHEMA

De vierde stap is de praktische stap en het hart van het programma. Vanaf nu ga je elke dag praktijkgericht aan de slag. Achtentwintig dagen aaneengesloten, ga je dagelijks trainen met de Relaxator, met actieve lichaamsbeweging met gesloten mond en met het ’s nachts tapen van je mond. Het trainingsschema gebruik je om elke dag je bevindingen en vorderingen bij te houden en op te schrijven.

STAP 5: DAGELIJKSE ADEMGEWOONTEN

Tijdens het volgen van het 28-daagse trainingsprogramma noteer je ook 1 keer per week alle situaties en emoties die een slechte ademhaling bij je uitlokten. Dit doe je met behulp van een vragenlijst. Denk bij een slechte ademhaling aan snel ademen, onregelmatig ademen, oppervlakkig ademen, je adem inhouden, luidruchtig ademen etc.

STAP 6: OPNIEUW DE ADEMHALINGSINDEX

De zesde stap volgt pas wanneer je het 28-daagse trainingsprogramma helemaal hebt afgerond. Deze stap bestaat uit het opnieuw invullen van de Ademhalingsindex. Na het invullen ga je kijken waar de verschillen zitten, in vergelijking met de Ademhalingsindex die je eerder hebt ingevuld. Je let zowel op de verschillen per vraag, als op het verschil in je totaalscore.

STAP 7: EVALUATIE VAN JEZELF

De zevende en laatste stap bestaat uit het evalueren van jezelf met behulp van een vragenlijst. Deze vragenlijst helpt je onder andere nadenken over je adembewustzijn, of dit is toegenomen en zo ja op welke manier. En het helpt je ontdekken hoe je ademhalingsgewoonten zijn veranderd en je welzijn en je gezondheid zijn verbeterd door het  programma te volgen.

5 ONLINE COACHING SESSIES

De 7 stappen van het  programma  voer je zelfstandig thuis uit. Tegelijkertijd combineren we dit stappenplan met een wekelijkse online coaching sessie met een van ons. Tijdens deze sessies inspireren en coachen wij je waar dat nodig blijkt te zijn. Ook bespreken we jouw bevindingen en voortgang en is er ruimte voor het stellen van je vragen. 

Een positieve mindset, gezond eten en voldoende bewegen zijn volgens ons belangrijke keuzes die bijdragen aan een gezonde leefstijl. Maar zonder een gezonde ademhaling zijn deze keuzes vrijwel waardeloos. Omdat de impact van je ademhaling zo groot en allesomvattend is op je hele systeem.

 

Daarom zou een speurtocht naar een betere gezondheid, meer energie en jezelf simpelweg goed voelen, altijd het verbeteren van je ademhalingsgewoonten moeten bevatten. Omdat de kwaliteit van je gezondheid voornamelijk wordt bepaald door de kwaliteit van je ademhalingsgewoonten.

– Wim en Jeanet Heuseveldt

WAT TE DOEN BIJ TWIJFEL?

Je ziet dat je dus enorm veel invloed kunt uitoefenen op de kwaliteit van jouw gezondheid en leven. En dat vanaf het allereerste moment dat je met ons in zee gaat. Als je dat ECHT wilt tenminste….We gaan namelijk alleen met gemotiveerde mensen in zee!

Twijfel je? Doe het dan niet. Want het is nogal wat. Je gaat 100% verantwoordelijkheid nemen voor jezelf, je gezondheid en jouw leven. Wijzen naar andere mensen of situaties en in de slachtofferrol zwelgen is dan voorbij. Net als het verzinnen van excuses. En dat is niet niks. Als je twijfelt, doe het dan gewoon niet.

 

Investeer alleen op deze manier in jezelf als je er zeker van bent dat je dit wilt en gaat doen. Want niet iedereen is er klaar voor om eigen verantwoordelijkheid te nemen.

Uiteraard vinden wij het helemaal oké, wat je ook kiest. Omdat je dan een goed overwogen beslissing maakt die je ook veel gaat opleveren.

Als je nu nog steeds weet en voelt dat je ervoor gaat, dan weten wij ook zeker dat jij veel uit dit programma zal halen.
En wanneer je nu nog steeds aan het lezen bent, dan is dit inderdaad wat voor jou wellicht.

 

HOEVEEL VIND JIJ JEZELF WAARD?

Het Bewust Ademen Programma is een kwalitatieve investering in jezelf en in jouw gezondheid. De investering voor dit levensveranderende programma (t.w.v. €9000,=) is nu geen €699,= maar €450,=.

Dit betekent dat je met dit programma -op jaarbasis- in jezelf en je gezondheid investeert voor een bedrag van slechts €1,28 per dag!

Als je nagaat dat mensen met dit programma hun lichamelijke en geestelijke gezondheid op elk aspect aanzienlijk verbeteren, meer energie krijgen, beter slapen, meer ontspannen en persoonlijk groeien, dan is dit wellicht je beste investering ooit.

Hoeveel ben je bereid te investeren in jezelf? Hoeveel aandacht, tijd en geld vind jij jezelf en jouw gezondheid waard? En wat ben je bereid daarvoor te doen en te laten?

Wanneer jij toe bent aan een levensveranderende investering, maak dan nu een afspraak met ons! It is up to you!

Afspraakformulier

Het Bewust Ademen Programma geeft je de kans om de kwaliteit van je gezondheid in 28 dagen te verbeteren. Grijp jij deze kans? Vul dan nu je gegevens in en wij nemen contact met je op.